הקייטרינג לחתונה

 
 
דף הבית לחתונה שירים לחתונה ברכה לחתונה מתחתנים כתבות חתונה
מועדון הטבות לחתונה חשבון שלי תקציב והוצאות פרסם באתר
 ראשי >> כתבות חתונה >> שאלות לפגישה עם הקייטרינג לפני חתונה

שאלות לפגישה עם הקייטרינג לפני חתונה

 

*חשוב לתאם לוחות זמנים:
קבלת הפנים מתחילה בשעה זו וזו. מהגעתו של ראשון האורחים תהיינה כל העמדות פתוחות ומוכנות לקבלת קהל. לא יעמוד איש ויחכה לפוקצ'ה. לא תעמוד אישה ותחכה לסושי.
בסיום החופה, עם השמע הגונג, ולא דקה מאוחר יותר, תפתחנה העמדות לקבלת קהל לארוחת הערב.
עמדת מנות עיקריות אחת תהיה פתוחה במהלך כל האירוע, עד לעזיבת אחרון האורחים, גם במקביל לקינוחים, וזאת ע"מ לקלוט את המאחרים (או לחילופין אנשים כמוני, שאין להם שום בעיה לסיים את הקינוחים ולהתחיל הכל מההתחלה). בנוסף, אם קיימת אטרקציה מיוחדת כגון מזרקת שוקולד, עגלת גלידה, עגלת קפה וכן הלאה, יש לסכם מראש את זמני התפעול.

*אל תתעצלו, תקבעו פגישה עם הקייטרינג בחברת השכרת הציוד ובחרו עימם את הכלים (כוסות, צלחות, סכו"ם..), ואת המפות והמפיות.

*מס' עמדות בקבלת פנים/חטיפים מסתובבים. בדרך כלל, אם תבקשו יפה, יסכימו להוסיף לכם עמדה או שתיים/חטיף או שניים בנוסף על מה שכתוב. תהיו נחמדים ותחייכו כשאתם מבקשים משהו אקסטרה.

*מס' מלצרים. המינימום הנדרש הוא מלצר אחד על כל עשרה אורחים, או במילים פשוטות 1:10. מתחת לזה – עלול לגרוע מטיב השירות.
מעל זה – גם מייקר, וגם מציק בעין – יותר מדי אנשים שהם לא אורחים שמסתובבים לכם באירוע הוא מחזה מעצבן למדי.

*תשאלו מה לובשים המלצרים, ותדאגו שמה שהם לובשים גם יכסה אותם – לא הייתם רוצים שבחתונה שלכם יסתובבו בנות טיפשעשרה עם הפופיק בחוץ, זה לא אסתטי ולא מכובד. בהקשר הזה, בקשו כי שערם/ן הארוך של מי מהמלצרים יהיה אסוף למשעי.

*תדאגו שהמלצרים יודעים לספר על המנות שהם מגישים, ולומר את שמותיהם בהגייה נכונה. לא עוד "סלומון", "קוראסון" ואחיהם. מעכשיו אמור "סלמון", "קרואסון" וכו'. (אז נכון שזו שריטה אישית שלי, אבל אני מכירה עוד כמה אנשים שזה מעצבן אותם).

*יש לדאוג לכך שהאוכל על המזנונים יחומם כל העת. אש זו המצאה ותיקה, כנראה שיש בה משהו.

*יש לדאוג שהאוכל על המזנונים ירוענן כל העת ושלא יווצר מחסור במנה מסויימת (לשם כך נוצר תפקיד המלצר ה"ראנר" שאחראי על מילוי המזנון). כמו כן יש להקפיד על נקיון המזנונים והגשה אסתטית של האוכל.

*אין לשרוף את הבשר יתר על המידה. טיפולי שיניים עולים ביוקר. סוליות יש מספיק אצל הסנדלר, תודה.

*איך מפנים משולחן?
ישנן שתי שיטות : השיטה המועילה והשיטה המגעילה.
השיטה המועילה אומרת – פינוי של 3-4 צלחות בכל פעם, מה שאמנם מצריך התפרפרות (בפ' רפויה) של המלצרים, אך גם נעימה לעין. השיטה המגעילה אומרת – להניח את המגש על השולחן, לערום את הצלחות זו על זו תוך פינוי הג'יפה על המגש עצמו ויצירת ערימת זבל דוחה, וכל זאת לעיני המשתמש.

מיותר, מגעיל ולא בריא לנשמה. תקפידו על כך שהמלצרים שלכם לא יהיו מפונקים, וינקטו בשיטה המועילה ולא בשיטה המגעילה.

*בקשו שיארזו לכם, בנוסף למנות העיקריות, גם מהמנות הראשונות (אם לא תבקשו הם פשוט יזרקו עוד לפני שהספקתם לטעום).

*בקשו את פרטיהם של לקוחות קודמים ודברו איתם. הקשיבו למה שיש להם לומר ונסו לזהות את הנקודות החלשות.

*סגרו את עניין התשלומים מראש. נהוג לשלם אחוז מסוים מהסכום בעת חתימת העסקה. גובה הסכום משתנה מחברה לחברה. מה שבטוח, לא מומלץ לשלם את כל יתרת הסכום ביום האירוע. עדיף להמתין מס' ימים, להתפכח, לאשר שאכן הכל נעשה לשביעות רצונכם וכפי שנקבע ונחתם, ורק אז להעביר את היתרה.

*יש להפריד ברורות בין שכר מלצרים לטיפ. הדרך הטובה ביותר לסכם את עניין הטיפ, היא פשוט לומר שהטיפ הוא לשיקול דעתכם הבלעדי, ושאף אחד לא יאמר לכם אחרת.

*אם בטיפ עסקינן, מומלץ כי תגיעו מוקדם למקום האירוע, ובעת תדריך המלצרים גשו אליהם, ובנימה אישית הציגו את עצמכם. אם ירגיש לכם נכון, תנו להם את הטיפ מראש ואמרו להם שאתם בטוחים שהם יעשו עבודה טובה. זה יוצר מוטיבציה גבוהה יותר אצלם ורצון לעשות לכם אחלה אירוע.

*התמקחות היא קודש. לעולם עשו אותה בנועם וחיוך. אל תרגישו רגשות אשם, אף אחד לא מפסיד עליכם.

*אל תחששו לתת הערות בטעימות. אם משהו לא טעים לכם, תמיד אפשר להחליף בו תבלין מסויים, סלט כזה בסלט אחר, תוספת זו ברעותה. ממילא בסוף לכל האוכל יש אותו טעם, אתם לא תטעמו ממנו, ולאורחים לא יהיה נעים לומר שהיה חרא.

*ענייני עיצוב – אפשר לעשות דברים מקסימים עם טיפה השראה ולא ביוקר. בררו מה ניתן לקבל בחינם מהאולם/גן בכל הנוגע לכלים, אגרטלים, נרות וכד'. בעידן בו כל בחורה שרוכשת לעצמה 20 אגרטלי צילינדר הופכת ל"מעצבת הבית" ומרשה לעצמה לגבות אלפי שקלים עבור התואר הנ"ל, נדרשת הפגנת שפיות מסויימת מצידכם. אפשר לקנות פרחים בסיטונאות ונרות ופמוטים מאיקאה ולעשות אירוע נפלא. ממילא כל האורחים יהיו שיכורים מדי, והאולם/גן יהיה חשוך מדי, מכדי שמישהו ישים לב לעובדה שהפס בנר הריחני היה בדיוק בצבע של המחזיק מפיות. באותה נשימה – המנעו מ"פיזור" של אלמנטים על השולחן כגון אבנים, צדפים, עלי כותרת. זה מעצבן בעין, נשפך על מיץ תפוזים. במקרה הטוב זה סתם נראה מבולגן.

*לא פחות חשוב – רשמו הכל (כולל צבע המפות – כבר קרו מקרים מעולם שלא היה כל קשר בין מה שנסגר לבין מה שבוצע בפועל) והחתימו את כל המעורבים בדבר. ביום האירוע מנו מישהו מטעמכם שיקפיד על ביצועם. בשום אופן אל תדאגו לזה אתם. רק תתרכזו בלהינות מאירוע הזה שנגמר כל כך מהר.

 
« כתבות נוספות 

הכל לחתונה

גני אירועים  
אולמות אירועים  
אירועים בסגנון אחר  
בתי מלון לחתונה  
חתונות בחו''ל  

הכל לכלה

שמלות כלה  
שמלות ערב  
איפור וקוסמטיקה  
תכשיטים וטבעות  
עיצוב שיער  
נעליים לחתונה  
למשפחה שלי  
הלבשה תחתונה לחתונה  
אביזרים לכלה  
סטיילינג, הלבשה, עיצוב סגנון  

הכל לחתן

בגדי חתן  
אביזרים נלווים  

ארגון לחתונה

הזמנות לחתונה  
תאורה והגברה  
עיצוב אירועים וחופות  
לימוזינות ורכבים לחתונה  
זרי כלה ופרחים  
זיקוקין לחתונה  
ריקוד חתן כלה  
עריכת החופה והטקס  
מתנות ומזכרות לחתונה  
חינות  
השכרת ציוד לאירוע  
רעיונות מיוחדים לחתונה  
אבטחת אירועים  
קישוט רכב לחתונה  

מוסיקה

להקות לחתונה  
תקליטנים לחתונות  
קבלת פנים  
זמרים/ות והופעות חיות  
מעגלי תופים  
אולפני הקלטות לחתונה  
רב מזמר  
רקדנים ורקדניות לחתונה  

צילום

צילום וידאו לחתונה  
צילום סטילס לחתונה  
אלבומים מעוצבים  
בימוי קליפים וסרטים לחתונה  

קייטרינג ועוד...

קייטרינג לחתונה  
שירותי בר לאירועים  
עוגות לחתונה  
שירותי אסאדו לאירועים  

לפני ואחרי

מסיבת רווקות  
מסיבת רווקים  
ירח דבש  
צימרים, בתי מלון  
 
 
דף הבית | צור קשר | הרשמה למועדון הטבות | תנאי שימוש | חדשות חתונה | סרטוני חתונה | מבצעי חתונה | טיפים לחתונה | סקר לחתונה | הוסף למועדפים
כל הזכויות שמורות   לחתונה - קבוצת מבזקון  | Opening hours of facilities and institutions in UK
בניית אתרים - סטפ נט בע"מ
 
חברות בקבוצת סטפ נט בע"מ